Olin koko viime viikon väsynyt, tuomarointi oli ihan ok, ja itse asiassa väsymys helpottui tai loppui viikonloppuna. Nyt loppuviikosta tajuton väsymys palasi. Olen ollut väsymys yhtämittaisesti tai aaltoilevasti seitsemän kuukautta. Tila ei voi enää olla normaali. Olen suht varma, että kyse on ihan henkisesti jutusta, eli yt-kierros ja epävarmuus tulevasta vaati veronsa kevätlukukaudella. Ja tosiaan viimeiset kymmenen vuotta ovat olleet hektisiä.

Mietin kuitenkin, josko kyse on jostain fyysisestä. Tilasin ajan työterveyslääkärille, ja katsotaan selviääkö jotain. Väsymystä voi aiheuttaa fibro, diabetes, syövät ja vaikka mikä muu asia.

Käyn kyllä koirien kanssa lenkillä ja liikun jonkin verran, mutta tänäänkin en kerta kaikkiaan jaksanut leikata sisäpihan nurmikkoa kerralla. En ole minään muuna kesänä liikkunut jalkaisin Humppilan keskustassa näin vähän.

Työterveyslääkäri aika on ensi viikolla, koitan sitä ennen ja toki sen jälkeenkin, pudottaa painoa ja liikkua ainakin vähän koirien lenkittämisen lisäksi.

Nukuin tänään muutaman tunnin päiväunet ja olin niiden jäljiltä virkeä. Lähdimme Forssaan katsomaan elokuvaa. Olin uudestaan väsynyt jo perille päästessä. Pixels oli kyllä hauska elokuva! Hyvä esimerkki kuitenkin siitä, miten äkkiä väsy iskee.