Olimme pitkästä aikaa Piskipalvelun tunnilla. Otin Marvinin kanssa seuraamista ja paikalla oloa. Toinen koira teki ensin noutoja, ja minä onneton toin vepevarusteet paikalle. Poiju olikin superhauska saalis, voitti tylsän puukapulan mennen tullen!

Marvin nosti kaikkia vientiesineitä minulle vauhdilla ja tyrkyttäen. Sen jälkeen vei ihan lyhyellä matkalla kaikki esineet Annelle ja palasi hakemaan palkan minulta. Anne meinasi, että minä palkkaan, ettei pudotusta tule.

Olin tuomaroimassa lauantaina Rengossa. Kuru valioitui! Hieno homma. Marvin teki huippuhienon uhrin pelastamisen, mutta sähelsi viennissä kunnolla. Teemu oli mökkeilemässä Hirsjärvellä: sää oli ainakin mitä osuvin mökkeilyyn. Menin itse koepaikalta mökille syömään, saunaan ja uittamaan koiria. Marvin uikin tunnin verran, Nova pelasti kepin kahluusyvyydeltä.

Sunnuntaina Nova ei edes halunnut mukaan vaan jäi sänkyyn köllimään. Marvin teki kokeen jälkeen toisen veneen haun rutinoituneesti. Minulla olisi ollut koepaikka 18.8. Hämeenlinnan kokeeseen, mutta luovuin siitä, sillä Marvin ei voi saada ykköstä ja haemme AVO3. tulokset sitten Paraisilta. Näin en vie keneltäkään koepaikkaa ja saan yhden vapaapäivän kiireiseen elokuuhun.

Maanantaina oli vepetreenit ja paikalla oli uusia ihmisiä. Marvin teki loistavan oman veneen haun ja vientiä taas säheltäen, jonkinlainen suoritus saatiin kasaan.

Olin tiistaina ja keskiviikkona Helsingissä Äidinkielen opettajien päivillä. Tosi kivaa ja antoisaa! Oman osuuskin onnistui ja etenkin Samin osuudesta syntyi paljon keskusteluja. Joka tapauksessa kesän pahin urakka on ohi.